سه گانه "میاره"، "دیجی‌کالا" و "نوروبی‌آی" برای اجرای لجستیک تخصصی دارو
امروز, 08:42
کد خبر: 1325

سه گانه "میاره"، "دیجی‌کالا" و "نوروبی‌آی" برای اجرای لجستیک تخصصی دارو

به گفته دیجی‌نکست، این سرمایه‌گذاری با هدف توسعه محصول دیجی‌کالا در حوزه فروش دارو و ایجاد شبکه پخش داروخانه‌های کشور انجام گرفته است.

به گزارش کاریبو به نقل از ایرانیان استارتاپ، نوروبی‌آی با تمرکز بر توسعه دستیار هوشمند داروخانه‌ای و ارائه راهکارهای مبتنی بر تحلیل داده، تاکنون به بیش از ۳۵۰ داروخانه در ۱۸ استان کشور خدمت‌رسانی کرده و توانسته با بهینه‌سازی فرایند خرید، سود داروخانه‌ها را تا ۱۰ درصد افزایش دهد.

دیجی‌کالا نیز هم‌زمان از اواخر خرداد ۱۴۰۴ فعالیت خود در زمینه توزیع آنلاین دارو را آغاز کرده است. دسته‌بندی دارو در این پلتفرم شامل نسخه الکترونیک، نسخه کاغذی، مسکن و تب‌بر، داروهای مرتبط با سرماخوردگی، گوارش و داخلی، پوست و مو، حساسیت و قلب و عروق است. در حال حاضر، ارسال رایگان دارو تنها در تهران فعال است.

پیش‌تر امیراحمد برکتین، مدیرعامل «میاره»، اعلام کرده بود که این پلتفرم با حمایت دیجی‌کالا به بازار دلیوری خدمات دارویی ورود کرده و به‌عنوان سرویس‌دهنده تخصصی در این حوزه فعالیت خواهد کرد.

با کنار هم قرار دادن این اقدامات، به نظر می‌رسد دیجی‌کالا در حال طراحی و ساخت یک زنجیره ارزش یکپارچه در حوزه سلامت دیجیتال است؛ زنجیره‌ای که از تحلیل داده و بهینه‌سازی فرایند تأمین در داروخانه‌ها آغاز می‌شود، به فروش آنلاین دارو می‌رسد و در نهایت با لجستیک تخصصی دارویی، به دست مصرف‌کننده ختم می‌شود.

عکس خوانده نمی‌شود