ایران

همه مقصران ترخیص دیرهنگام

علاوه‌بر «بوروکراسی حاکم بر فرآیندهای اداری ترخیص‌کالا»، «نابسامانی در فرآیند تخصیص ارز»، «کمبود تجهیزات نوین گمرکی» و «تغییر مداوم قوانین

ایران

گمرک از معطلی کانتینرها سودی نمی برد!

معاون گمرک ایران گفت: تا هشت ماه صاحب کالا می‌تواند کالای خود را قانوناً در بندر نگه دارد و اظهار نکند و هیچ منع قانونی ندارد.

ایران

جهت گیری به سمت بنادر نسل چهارم

رئیس پژوهشکده علوم دریایی دانشگاه تهران با بیان اینکه بخش زیادی از بنادر کشور از نسل اول و دوم هستند، گفت: در موضوع بنادر باید به سمت بنادر

ایران

کارکرد فناوری در لجستیک بندر شهید رجایی

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان هرمزگان گفت: فناوری‌هایی همچون اینترنت اشیاء (IoT)، تحلیل داده‌های کلان (Big Data)، هوش مصنوعی (AI) و

ایران

شاگرد راننده هوشمند در کنار رانندگان

محققان یک شرکت فناور با هوشمندسازی سیستم حمل‌ونقل، راه‌حلی نوآورانه برای کمک به رانندگان ارائه کرده‌اند تا با حذف تردد‌های بیهوده و مدیریت

ایران

ابعاد اجتماعی حادثه بندر شهید رجایی

ابعاد اجتماعی حادثه انفجار در بندر شهید رجایی نیز به‌مراتب عمیق‌تر از آن چیزی‌ست که در نگاه اول به چشم می‌آید. اگر اختلال در تامین کالاهای

ایران

قطب آینده گردشگری منطقه از زبان وزیر گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برنامه‌های بلندمدت ایران برای جذب 5 میلیون گردشگر خارجی خبر داد و گفت: در صورت همکاری دولت‌های

ایران

۵۴ درصد فرودگاه‌های کشور روزانه کمتر از یک پرواز دارند

نماینده مردم تکاب در مجلس با اشاره به چالش شهرهای دور از پایتخت به لحاظ حمل و نقل هوایی گفت: از ۶۵ فرودگاه مسافربری کشور که با توجه به

ایران

کلاف سردرگم ترخیص کالا در گمرکات

روند ترخیص کالا در بنادر و گمرکات ایران به یک چالش جدی برای تجار و فعالان اقتصادی تبدیل شده است. این معضل ناشی از عوامل متعددی است که

ایران

سهم لجستیک در تولید ناخالص داخلی چقدر است؟

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران گفت: سهم اقتصاد لجستیک در تولید ناخالص داخلی کشور 8 درصد است که بخشی از آن مربوط به حمل و